Sunday, March 31, 2013

Aku menulis untuk apa

Bila difikirkan balik untuk apa aku menulis selama ini, adakah semata-mata untuk meraih populariti atau glamor atau mungkin dengan pelbagai lagi niat. Mmm, terserah. Tetapi apa yang pasti setiap penulisan itu mesti ada tujuan dan matlamat yang jelas dan memudahkan para pembaca untuk menghadamnya. Mungkin sedikit muhasabah untuk penulis untuk merenungi sejauh mana hubungannya dengan Allah selama ini.

Bila melihat beberapa penulisan dari blog yang lain aku rasa perlu untuk aku memuhasabah bahan penulisanku yang selama ini aku coretkan di atas kertas maya ini. Bagi kalian semua yang pernah ikut blog kebenaran tersirat ini mungkin sedikit kecewa kerana bahan bacaannya yang berterabur dan tidak tersusun rapi.

InsyaAllah dalam masa yang terdekat ini aku akan baiki persembahanku ini agar memudahkan kalian untuk membacanya. Mungkin beberapa sisi perubahan yang perlu aku lakukan untuk menjadikan ia lebih mudah dan menarik untuk ditatapi.

Apa yan pasti pengklafikasian bahan bacaan perlu dilakukan. Untuk sementara ini beberapa domain penulisan yang aku akan fokuskan adalah isu semasa, dakwah, tarbiyah, cerpen islamik, pengalaman penulis, dan keluarga.

Semoga penulis dapat sajikan yang terbaik dari masa ke semasa kepada semua pembaca.

No comments:

Post a Comment