Follow by Email

Friday, March 8, 2013

Lahad Datu bergolak

Beberapa hari lepas tidak semena-mena negeri Sabah iaitu negeri kelahiran ibuku bergolak. Peristiwa penyerangan tentera sulu keatas wilayah sabah itu menggemparkan seluruh negara kerana menyebabkan kematian beberapa orang anggota polis Malaysia.

Deretan dari peristiwa ini, askar di bawah Kementerian Pertahanan telah dikerah ke kawasan tersebut bagi mengawal keadaan.

Buat pertama kalinya Malaysia kembali berada dalam situasi peperangan setelah sekian lama menyepi darinya. Serangan ini benar-benar mengejutkan keseluruhan rakyat negara ini.

Bersatu adalah jalan yang terbaik buat masa ini bagi semua pihak di Malaysia kerana tidak kurang juga yang mempolitikkan isu ini demi meraih undi dari rakyat kerana dalam masa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) sudah semakin begitu hampir menjelang.

Jalan yang terbaik bagi menyelesaikan tragedi ini perlu difikirkan kerana kedua-dua yang sedang berperang ini adalah dari umat Islam sendiri. Semoga perkara ini tidak merugikan umat Islam kelak kerana yang untungnya adalah pihak yang lain.

No comments:

Post a Comment