Follow by Email

Wednesday, June 25, 2014

Aku juga sepertimu

Melihat kalian pergi jauh ke hadapan dan terus melangkah maju membuatkan diriku ini terdetik ingin mengikuti jejak langkah kalian itu. Tetapi daku sedar setiap manusia dibekali dengan kemampuan yang berbeza-beza dalam melakukan setiap sesuatu perkara.

Keterujaan melihat kalian melangkah maju menggerakkan bahtera kepimpinan pemuda walhal usia kalian di masih seakan-akan mekarnya buah-buah kurma tidak menghambat kalian untuk maju menjadi seorang penggerak yang mempunyai daya kepimpinan. Sekali lagi aku juga sepertimu.

Ilmu dan amal seiring dalam tindakan kalian kerana kalian menyedari bahawa ini adalah sunnah perjuangan yang besar untuk menggerakkan kekuatan yang sebenar bagi menjayakan sebuah keredhoan yang ingin di raih dari sang pencipta alam semesta. Begitu jua, aku juga sepertimu.

Dimana letaknya perbezaan antara kita semua sehingga menampakkan bahawa kita berdiri seiring, menggalas penat lelah bersama, tetapi di sana masih terdapat jurang pebezaan antara kita semua walau kita berada di atas satu bahtera yang sama. Seakan-akan setiap daripada kita mempunyai kemampuan yang tidak dapat dituruti hatta sekalipun ingin ditiru.

Hakikatnya jelas sekali bahawa jadilah diri sendiri walaupun sering kali terdengar bisikan di dalam jiwa ini yang sering kali memandang tubuhmu dan nengucapkan bahawa aku juga sepertimu.

No comments:

Post a Comment