Friday, June 15, 2012

Hati Ayah mana yang tidak hiba

Pada hari rabu yang lepas bersamaan 13 hari bulan 6 2012 iaitu pada hari rabu yang lepas, aku dan beberapa orang sahabat berserta dengan felo dan pengetua kolej kediaman telah pergi bersama-sama untuk melawat pelajar tamhidi kolej kediaman kami yang masih koma di hospital Seremban.

Dua orang pelajar tamhidi yang menginap di kolej kediaman kami telah mengalami kemalangan jalan raya. Salah seorang daripada pelajar tersebut telah meninggal dunia dan seorang lagi masih dalam keadaan koma masih belum sedarkan diri.

(Al-Fatihah dan doa kita panjatkan untuk arwah. Moga2 kita doakan ruh arwah bersama2 dengan orang2 yang beriman)

Tatkala tiba di hospital kami bertemu dengan ayah pelajar tamhidi yamg masih koma itu, kami difahamkan oleh ayah pelajar terbabit yang anaknya masih lagi koma. Sedang kami bertanya tentang anak beliau tiba-tiba   beliau menjadi hiba dan sedih memikirkan nasib anaknya itu kerana itulah salah satu anak lelaki dalam keluarga beliau dan dan anak sulung dari dua orang adik beradik.

Hati ayah mana yang tidak hiba melihatkan perkara buruk yang sedang menimpa anaknya itu. Kalau ayah sudah begini apalah lagi jika nak dibandingkan dengan si ibu yang melahirkan sendiri si anak.

Moga-moga kita doakan sahabat kita ini cepat sembuh dari komanya dan sesungguhnya Allah sahajalah tempat untuk memanjatkan doa dan pertolongan.Amin...

No comments:

Post a Comment