Monday, November 19, 2012

Gaza, Kemenangan menghampirimu

Terpanggil untuk menulis berkenaan apa yang berlaku pada dunia umat Islam hari ini. Tanggal awal Muharam menyaksikan peristiwa menyayat hati apabila umat Islam Palestin di wilayah Gaza dibantai dengan seteruk-teruknya oleh bangsa Israel.

Peperangan yang menyaksikan bagaimana satu pengisytiharan daripada bangsa Israel untuk melenyapkan dan menghapuskan umat Islam Gaza. Gaza tidak pernah menyerah malahan menantikannya sebagai satu perkara yang amat dinantikan oleh mereka. Mereka para pejuang mujahidin di Gaza bagaikan menerima pelawaan untuk menghadiri parti kesukaan. Begitulah erti peperangan pada mereka sekarang.

Bangsa yang cintakan mati. Nah, siapa yang menempah maut sekarang ni. Kalian berjuang untuk hidup sedangkan mujahid palestin berjuang untuk mencari mati. Bagaimana dua keadaan yang begitu kontra dalam kehidupan seorang muslim dan Israel.

Pernah terbaca satu artikel bagaimana para-para rahib ataupun dikenali sebagai orang-orang agama dalam yahudi sangat menentang terhadap penubuhan negara Israel. Hal ini kerana mereka ketahui bahawa bangsa Israel tidak boleh menubuhkan negara, dan jika ini berlaku bererti mereka membina kuburan bagi diri mereka sendiri.

Gaza, kemenangan menghampirimu kini. Ini janji yang pasti daripada tuhan Rabbul jalil. Bersabarlah kalian semua dan teruskanlah perjuangan ini sehingga kalian dijanjikan dua perkara, sama ada mati SYAHID atau PALESTIN KEMBALI BEBAS ke tangan umat Islam.


No comments:

Post a Comment