Wednesday, December 19, 2012

Akhirnya kau sudah tidak punya apa-apa alasan lagi

Alhamdulillah, syukur pada Allah kerana memberikan hambaNya ini kekuatan untuk berterus terang padanya. Kenapa ini semua berlaku pasti ada hikmahnya. Aku pun tak salahkan dia. Hehehe, walaupun rasa nak menangis.

Tetapi apa yang jelas untuk diriku kini ialah aku sudah tidak punya apa-apa alasan lagi. Kini aku akan berusaha bersungguh-sungguh dalam pelajaran. Aku akan pastikan aku akan berjaya untuk sambung ke peringkat MASTER dan juga PHD, sekaligus menyudahi kedua-dua peringkat tersebut.

Kemudian aku akan terus lagi belajar untuk mengejar cita-citaku kerana Allah untuk menjadi ulama' usuluddin di masa hadapan.

Rasanya, hari ini aku hanya menulis sedikit sahaja berkenaan tajuk ini. Cukuplah selepas ini perbuatan aku pula yang menjadi suaraku kearah itu.

Ya Allah, Engkau ampunilah aku ya Allah kerana aku sedar bahawa begitu banyak dosaku padaMu. Jikalau bukan kerana rahmatMu sudah pasti aku hidup dalam keadaan hilang tanpa arah tuju. Moga-moga Engkau sampaikanlah aku kearah cita-citaku itu ya Allah untuk bergelar sebagai ulama' Usuluddin, sekaligus pengakhirannya syahid di jalanMu ya Allah.

No comments:

Post a Comment