Tuesday, December 18, 2012

Aku sukakan dia k?

Aduh, entah kenapa rasa serba tak kena hati ni. Eh, bahaya ni. Lihat dari jauh dia tu memang cantik, baik dan berakhlak. Ya Allah, aku sedih kerana aku ini begitu lemah dalam menghadapi kaum hawa. Ya Allah, kadang-kadang aku terfikir sendirian untuk apa cintaku ini pada manusia sedangkan cinta padaMu belum lagi sekukuh waja.

Ya Allah, mereka engkau ciptakan sebagai pelengkap iman dan kehidupan kaum Adam. Kami sedar ya Allah pada mereka terhias begitu banyak sekali keindahan dan kecantikan yang Engkau anugerahi. Kami mohon ya Allah agar engkau kuatkanlah iman kami ini untuk menghadapinya.


Tetapi mampukah aku untuk membiarkan diriku ini terus tenggelam dalam maksiat ya Allah, hambamu ini dah tak mampu melakukannya Ya Allah. Ampunilah diriku ini ya Allah. Jika ini adalah jalan untuk menuju kepada redho-Mu ya Allah, maka engkau bukalah jalanku kepadanya Ya Allah.

Ya Allah, aku sedar bahawa dia juga makhluk-Mu ya Allah, maka aku memohon kepada-Mu ya Allah agar dipermudahkan urusan hamba-Mu ini ya Allah. Jika kehendakku ini kerana nafsu dan akan mengacam agamaku maka Engkau halangilah ia ya Allah. Tetapi jika ia baik untuk agamaku maka engkau permudahkanlah ia Ya Allah.
 
Alangkah lemahnya aku ini ya Allah, moga Engkau bimbinglah diri ini kearah cintaMu terlebih dahulu sebelum cinta manusia. Tetapi aku tetap kasihkan dan cintakan dia keranaMu ya Allah.

Ya Allah, Aku memohon Engkau tabahkan diriku ini dalam menghadapinya dan meletakkanku di dalam kalangan orang yang sabar.

No comments:

Post a Comment