Monday, October 1, 2012

Teman hidupku, mungkinkah Dia?

Aku termenung seketika memikirkan nasib diri ini, kenapa aku merasakan diriku ini begitu kosong dan sangat jauh darinya. Tidakku ketahui puncanya tetapi tidak daku nafikan tanpanya hidup ini terasa tidak bermakna lagi. Pernah satu ketika saat aku mengenalinya, hidup ini terasa begitu sempurna dan entah kenapa kedatangannya begitu mengirangkan hati ini.

Aku bagaikan seorang kekasih yang amat rindu untuk bertemunya, sehinggakan masa itu ku merasakan begitu menghambat pertemuan kami. Nikmat dari cinta itu begitu indah sehingga tidak dapat ditafsir dengan apa-apa lagi.

Tetapi kini kenapa ku merasakan bagaikan ditinggalkan oleh si dia, hatiku kembali sepi dan kosong. Aku tak tahu lagi di mana tempat untuk aku tuju dan mengadu tanpanya. Adakah ini semua berpunca dari kesilapanku, sehingga menyebabkan dia menjauhkan diri dariku. 

Aku sedar bahawa aku ini adalah manusia yang lemah dan tidak mampu untuk terus menang dalam pertarungan ini. Dan Aku mengharapkan kembali dia sudi untuk bersamaku dalam membimbing jalan hidupku ini.

No comments:

Post a Comment